Reklamácie
Záruka, reklamácie, reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady)
-
Predávajúci vybavuje reklamácie v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení a Občianskym zákonníkom. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok, ktorý je súčasťou týchto VOP – a to bodov 8 až 20 tohto článku.
-
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
-
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho na internetovej stránke e-shopu predávajúceho.
-
Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho. Záruka sa nevzťahuje na mechanicky poškodený tovar, ktorý zavinil kupujúci.
-
Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba, produkty druhej triedy) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
-
Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
-
Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po zaslaní tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie spolu s dokladom o zaplatení na poštovú adresu predávajúceho, ktorá je určená na zasielanie reklamácii a pošty.
-
Miesto a spôsob reklamácie: Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu tak, že doručí tovar na poštovú adresu predávajúceho spolu s vyplneným reklamačným formulárom na uplatnenie reklamácie a daňovým dokladom (faktúrou) o kúpe tovaru. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na poštovú adresu predávajúceho.
Reklamačné konanie sa začne dňom, kedy bude doručené na poštovú adresu predávajúceho:
-
Vyplnený reklamačný formulár
-
Reklamovaný tovar
-
Daňový doklad (faktúra) o kúpe.
Tento deň sa zároveň považuje za deň uplatnenia reklamácie.
-
Lehota na uplatnenie reklamácie: Právo zo zodpovednosti za vady - reklamáciu môže kupujúci uplatniť len v záručnej dobe (24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru). Reklamáciu je nevyhnutne nutné uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď, ako sa chyba objavila, maximálne do šiestich mesiacov od zistenia chyby. Prípadné predlžovanie pri pokračujúcom používaní tovaru, môže zapríčiniť prehĺbenie chyby, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie.
-
Odstrániteľné a neodstrániteľné vady: Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, je predávajúci po uplatnení reklamácie kupujúcim, túto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci vždy može namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
-
Po uplatnení reklamácie v riadnej lehote a spôsobom uvedeným v bode 8. predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo forme e-mailu, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
-
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom alebo doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.
-
Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, na ktoré bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený.
-
Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká
-
a) nepredložením daňového dokladu o kúpe alebo kompletného príslušenstva,
-
b) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
-
c) uplynutím záručnej doby tovaru,
-
d) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
-
e) prirodzeným opotrebovaním tovaru - veci (alebo ich častí) spôsobené používaním,
-
f) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
-
g) neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
-
h) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
-
i) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
-
j) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
-
k) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
-
l) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
-
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
-
a) odovzdaním opraveného tovaru,
-
b) výmenou tovaru za nový tovar - resp. predávajúci môže nahradiť vadný tovar iným obdobným tovarom s porovnateľnými technickými parametrami,
-
c) vrátením kúpnej ceny tovaru
-
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
-
e) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
-
Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
-
V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
-
Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky týchto všeobecných obchodných podmienok, bezplatné.
-
Spôsob vybavenia reklamácie pri odstrániteľných vadách: Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady,
b) predávajúci vadný tovar vymení - predávajúci môže po dohode s kupujúcim nahradiť vadný tovar iným obdobným tovarom s porovnateľnými parametrami.
-
Spôsob vybavenia reklamácie pri neodstrániteľných vadách: Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za nový kus, resp. po dohode s kupujúcim za iný tovar rovnakých, alebo podobných funkčných parametrov,
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.